Goa Gubbar! =)

Bussresan var ett slag för sig, vi skulle vara där kl 18.30 bussen skulle gå kl 19. Vi kom dit 18.30, vi såg ingen buss. Kl blev 19 vi såg ingen buss…. Hmm vad är det som försigår? Vi hade ett nr som vi skulle ringa om det var något, han svarade inte på första försöket så vi var lite oroliga att vi blivit scammade men men vafan det löser sig säkert. Vi ringde igen och fick tag i honom, så då var man lite lugnare men ändå…. Ingen buss.

Klockan blev både 19.30, 20.00, 20,30 fortfarande ingen buss… tur att vi stressade till bussen…. MEN 21.10 så kom den lite sen… Men men den kom i alla fall så då var det bara att slå sig ner det skulle ta mellan 12-14 timmar men ja det tog 15 =)

Jag sov till kl 00.00 sedan så skulle vi byta buss för den vi åkte med var trasig så det var bara att kliva ur och hämta packningen byta buss och så somnade jag igen =) *Patrik sov knappt något på den här resan*

Jag vaknade till på morgonen och jäklar var glad jag var över det! Vilken utsikt! Ena sidan vägg andra sidan utsikt över en stor dal och galet fint. *Däremot så var det konstigt hur de kunde köra så snabbt på de här vägarna, de var förhållandevis bra så man var inte så orolig men. Våran buss hade styr servo men det fanns ju ganska många som inte hade det …. De måste ju vara svettiga som djur när de åker den där sträckan för det var verkligen höger vänster höger vänster höger vänster heeeeela tiden.*

Men nu ska jag inte dra ut på det mer, vi kom till slut fram trötta men inte speciellt hungriga. Då tog vi en taxi i 40minuter á 45kr…. =)

Sedan gick vi runt lite och kollade priser och vart vi skulle bo, vi landade på ett ställe som heter resident resort, och det blev 60kr per natt för oss båda.
Sedan så blev det å bättra på brännan lite och sedan käka. Som sagt all mat vi provat har varit god än så länge även om du beställer två helt olika rätter så kan de smaka ganska så lika, men vad gör det om de är goda. :P

Sedan gick vi ut på kvällen och sandbrottades med två sköna Nya zeeländare. Några öl en brasa  massa musik och människor, det blev en riktigt härlig kväll.
Några frågor har vi fått från er där hemma så nu kan ni få dem besvarade:

Nej vi har inte rännskita…..
Nej man blir inte bestulen varje dag snarare tvärtom aldrig. *De är jättemysiga men de vill ju ha så mycket pengar som möjligt för allt så det är ju bara att pruta, och i de stora städerna så tigger de mycket.*
Ja vi mår bra och tränar en del.

Nu är vi i GOA!! I norra Goa.

Min syster säger ju att jag kom med storken men jag börjar inte undra om det inte var de som kom med storken, här nere så tar JÄTTE många kort på oss. De kommer fram och frågar vänligt och så säger vi ok och då vill ännu fler ha ett kort med oss. Igår hände där emot en läskig sak….. Vi hade tagit kort med 3 äldre män och så började jag bygga en sköldpadda i sand, när jag bygger den så säger de…. Vilken sexig kropp du har….. Jag vart lite ställd…. Och obekväm!! Vad svarar man på en sådan fråga!?!?! Emm…. Tack…. Tror jag….Eller!?!

Men de är så vänliga och de vill ju bara väl men ja lite mysko var det allt. Tjejerna här nere måste känna sig obekväma, de smygfotar dem. Till oss kommer de ju i alla fall och frågar :P

Aja slut på kuriosa och skitsnack! Dags att äta och bättra på brännan lite *Patrik brände sig lite på några ställen igår =) thihi. Så går det om man missar med krämen, man blir som en fläckig ko!*

Puss och kram Goa sexiga gubbar…… =)

Klara med Mumbai!

Då var det dags för mig och putte att dra vidare, vi har köpt en buss biljett till Goa.
Det vi fått ut av Mumbai är att det är trevligt folk, god mat, ganska dyrt för att vara Indien och en del bilder.

Vi fick våra väskor igår, konstigt nog. Vi hade nog tänkt oss att vi skulle få mer bekymmer med dem än vad vi fick. Efter att vi fått dem så blev det en hel del svettandes! Varmt som attan och 2 tunga väskor bar vi oss av mot det centrala Mumbai. (vi har nämligen bott ganska nära flygplatsen så om det hade blivit några problem så hade vi bara kunnat åka dit snabbt och snärtigt. De två första dagarna såg vi bara Indier ingen västlänning så långt ögat kunde nå.)

Men nu har vi flyttat in lite mer i centrum och så har vi åkt en rundtur med Salumon, en riktig sköning. Som visade oss runt och vi fick se lite roliga saker, bland annat där de tvättar ALLAS kläder i stan (nja kanske inte allas men nästan, galet mycket kläder hängde det i alla fall. Förstår verkligen inte hur de kunde hålla reda på vems som var vems *Det var iofs en del som kom bort ibland :P*)
Vi fick också se ett tempel som var för en ganska ung religion som var till för de rika, en mix mellan hinduism och buddism. Ju rikare de var desto högre i rang blev de, vi tyckte att det lät som seientceiologer fast ja religionerna var inte lika men ändå =).

Sedan så impuls bokade vi våran resa till Goa, vi kände oss ganska nöjda med det här stället och vi vill ju såklart få lite färg och bada lite =)

nae dags att packa puss och kram på Salumon!

Ps. Patrik har ju också en blogg och han skriver lite annorlunda än vad jag gör så det kan säkert vara kul att läsa hans blogg också! Det här inlägget är hmm 2 dagar gammalt men det kommer ett nytt i morgon!

Pusselipussans!

VI är framme i alla fall!

Ja, vi är ni framme och jag ligger på sängen efter sömn och mat men det var en lång väg hit!

Det började med att jag gick upp 2.54 (snosade en gång) klädde på mig och sedan gick jag ner med mina väskor. Patrik och Jonny boy kom och hämtade upp mig och jag hann nog inte mer än ta på mig bältet så somnade jag. =)

Vid flygplatsen så tog vi en macka och lite juice, för att sedan gå igenom säkerhetskontrollen, gaten och sedan in i planet!

Men planet blev försenat så när vi landade så SPRANG vi mot andra planet, vi kommer fram svettiga som svettiga indier… Tyvärr det är för sent…. Aja… Det var försent när vi landade då de inte skulle få över vår packning även om VI kom i tid.

Men vi hade turen nog att det gick ett plan 40 min senare men det skulle gå via Istanbul och sedan Mumbai. Då skulle ju våran packning komma till det planet istället…

Men det var ju inte bara vi som blev drabbade av det här, det var en Indisk kille som också. Han hade pluggat i Sundsvall till någon slags kemi shoosan. Vi sa att vi satt i samma båt. *Ja eller samma flyg i alla fall*

Men det var bara att sätta sig på nästa plan, när vi kom fram och skulle ta planet mot Mumbai så frågade vi om våra väskor var med planet OCH DET VAR DE!! Vi vart glada men jag anade ugglor i mossen.

Det här flyget var nice, med skysta filmer och god mat så väntade vi på våra väskor… och vi väntade och väntade…. ICKE!

Det var bara att gå till en disk och så hjälpte de oss att anmäla dem försvunna. Vi var gaaaalet trötta så det var bara att ta en taxi till ett hotel som vi nu sover på och vilar ut, i morgon skulle våra väskor komma.

Aja vi får se när nästa inlägger kommer. Over and out! Malmö Aviation ”Vi bryr oss”

Puss och kram på Indiska barn!

Fäst!

Nu kommer jag att uppdatera för första gången på Jätte länge!!!
Det som hänt sedan senast är Min och Philips Sverige/Norge Resa! som fortsatte upp till norr och ner till söder igen!
Det har varit en jätte häftig kräftskiva hos Erik som blev något ut över det vanliga!
Sedan så har man gjort mycket kul, bland annat så har jag och Erik Josefsson varit på Rhodos!
Träffat några nya underbara vänner som man aldrig kommer att glömma!
Jag har fixat och donat med bondgården =)
Nya destinationer är inplanerade!! Indien, Nepal Thailand, Laos Kambodja, Filippinerna och slutligen Australien igen!
MEN!! Innan jag och Patrik beger oss av så ska vi ha en Fäst!!!
En galen fest! Det kommer att mycket underbart folk! Tyvär så har vi inte kunnat bjuda alla som vi velat men det blev många ändå!
Hoppas att det blir en bra fest! Men det kan ju inte bli annat än bra när vi bjudit sånt underbart folk!!!
Puss och kram Fäst i ladan! =)
Nu kommer jag att uppdatera för första gången på Jätte länge!!!

Träffat några nya underbara vänner som man aldrig kommer att glömma!

Jag har fixat och donat med bondgården =)

igen!

MEN!! Innan jag och Patrik beger oss av så ska vi ha en Fäst!!!

Puss och kram Fäst i ladan! =)