Blommbudet!

(ursäkta det dåligt bloggandet! Nu kommer en snabb resumé av de följande veckorna.)

Vi tar sikte mot Bollnäs, Samuel har nämligen kommit hem så vi skulle ta en snabb visit hos honom för att små snacka lite och fika.

Men vi kommer fram till Bollnäs, möter upp honom *mobbar honom lite för att han har vit färg i hela ansiktet, örat och i håret, pricken över i så visste han inte ens om det.*
Vi åker in till ”stan” Samme köper blommor till sin tjej, * ingen speciell anledning igentligen, bara för att vara lite romantisk.*
In i bilen och vi far iväg mot vårdcentralen. Jag tar buketten och kliver in och säger ”Hej det här är Karlssons blombud jag letar efter ”
Hon i kassan fnissar lite men hon visar mig vart jag ska gå. ”hej”
Jag ser en chokad min…. ”Nemen… det är ju du!” Kramas, ger över buketten ”Hej då”
Jag går ut till bilen, vi åker in mot ”stan” igen *samtidigt som vi åker in till stan så får Samme ett sms ”Samuel din kompis var här med en bukett blommor……”  Vi börjar garva för vi har vi har precis pratat om att hon skulle tro att det vad jag som köpt henne en bukett.

Men vi åker in och Samme bjuder på den godaste mjukglassen vi någonsin slickat på.

Men vi pussar honom hej då och fortsätter mot vårat mål Sundsvall.  

I Sundsvall anländer vi ganska bra tid, vi knallar runt lite och kollar in läget. Det var en ganska lugn kväll men med trevlig känsla, det var någon slags konstutställning med en massa drakar längs huvudgatan. Någon band spelade på torget, jag och frippe stannade en liten stund men fortsatte promenaden. När vi gått ett varv i stan så blev det lite käk på parkeringen vid bilen, pasta och pesto skulle sitta fint.

Men efter maten och all körning så var vi lite sega, det fick bli en myskväll framför datorn =)

Puss och kram lämnade kvar sovsäcken på bordet Ps. skortan också. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0