Havet igen!

Nu sitter jag på vårat Guest house och stirrar ut över havet, vi har åkt vidare till Om Beach. Vi lämnade vår nya zeeländare i Hampi, som var vår förra destination. Nu fortsätter jag där jag avslutade förra gången.

Vår buss gick nästan i rätt tid och så fort alla var inne i bussen så bar det iväg, men det stod inga nr på sätena och inget sådant så det var ju bara att slå sig ner. Vi hade köpte 2 ligg och 1 sittplats men eftersom att det var så många liggplatser kvar så tänkte jag att jag tar en ligg jag också.
Efter några timmar så stannade vi och det kom på fler passagerare och då vart det ju tydligen problem då jag inte skulle ha liggplats men jag sa att jag ska flytta mig, jag börjar att flytta ner mina grejer från min sovplats *Det fanns ingen plats någonstans att lägga packningen så den fick ligga i hela gången och så hade jag lagt lite där jag låg eftersom att det var slut på plats i gången* och han börjar att skrika som en galning! Ner med dig! Vi är sena! Laa LAaa LAaa blaa blllaa blaaa!!!!

Men då sa en tjej som hade en liggplats att hon kunde byta med mig eftersom att hon låg längst bak längst upp i bussen och skulle av om några timmar så tyckte hon att det var skönare att ha min sittplats längt fram. Jajjemen tänkte jag och började slänga tillbaka mina grejer.

MEN! Då vart det ett jäkla liv igen och han började skrika! Ner med grejerna sa jag ju! Lalla llaaallaa blaa bla bla…. Så jag började packa ner grejerna medans hon förklarade vad vi skulle göra men han fattade inte i först, när jag packar ner mina grejer då sa han att det var ok att ligga kvar…...
Det var ett par till som skulle få en sovplats, lagom när jag packar upp mina grejer igen så var det dags att plocka ner dem igen för då var jag skyst och byte med damen i fråga så hon har karlsloken skulle få sova bredvid varandra. *Inte vill man ligga bredvid tanta inte, även om det hade varit trevligt =)*



Aja efter en 15 timmars bussfärd så var man lite trött, *trots att jag sovit den mestadels av den* 
det första vi möter när bussen stannar är det en massa Indier som nästan klättrar på bussen för att få oss att åka ”tuk tuk” med just deras ”tuk tuk” alla skriker och har sig och vi är trötta och griniga. Vår nye zeeländska vän vart nästan så arg så han drämde till någon av dem för att de var så på men han höll sig. De erbjöd sig att köra 1km för 1 kr och 30 öre men vi gick… Det var mer av en princip vi gick, då de var på som IGLAR och härjade på oss!!

Men när vi tagit båten över så var det en trevlig en som pratade lite och vi följde med honom, Det var ett mysigt ställe för 35kr natten och då skulle vi dela det på 3….. =) Så det var inget rån direkt.



Men hela Hampi var underbart, naturen var utan dess like och jag vet inte riktigt hur alla stenblock kom dit de låg idag men låg det gjorde de. =)

Vi hyrde både moped och åt gott under de 3 dygn.

Under mopedfärden så såg vi en del tempel och utsikter som var helt galna. *Vi gick en trappa på 556 steg och det var ganska branta rackare så det blev en liten utsikt i alla fall.*

Men efter det hade blivit dags att säga farväl till vår vän Sam, han hade varit med oss en hel del och vi har haft mycket kul ihop men vi ses förmodligen i Sverige!!! =)



Vi separerade vid buss stationen, inte ett öga torrt. Sen bar vi oss av mot Cocarna, bussen kom fram runt 2 och vi var heeelt ensamma och avsläppta på en buss station ingen annan där och vi var riktigt skeptiska men men efter några minuter så kom det en till buss med en massa andra som skulle till samma ställe eller rättare sagt så skulle de till Om Beach, så vi tänkte att ja varför inte åka dit istället där kan vi ju båda bada och sola så vi bytte destination =)

Vi kom fram där kl 05.00 och allt var stängt och tvärmörkt *vi hade ganska tur då det var fullmåne men i alla fall*
Vi fick knalla runt på stranden och fråga om de hade någon sovplats… Det var ganska tradigt men det gick tillslut och vi dekade……


Nu så ska vi bege oss av igen, det här var mer av en mellanlandning innan vi åkte ner mot Kerala.

Puss och kram 12 dec!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0