Himalaya!!

Ja mycket har hant sen jag sag de doda liken i Indien. Mycket bra, roligt och jobbigt. Tyvar sa uppdaterar jag lite for sallan da man inte ar lika motiverad till att skriva nar man inte har sin egen burk, da kan man namligen skriva lite nar man far inspiration och nu blir det att man tvingas ga till ett internetkaffe for att tvinga sig skriva nagot. Sa det ar darfor det inte ar sa uppdaterat, men som sagt ska forsoka att battra mig lite. *hoppas att mor och far har uppdaterar er lite om ni varit nyfikna :)*


Vi begav oss som sagt fran Varanasi till Gransen i Indinen, en tio timmar lang mysig bussresa da Patrik med gladje inte tar fonsterplatsen da hans ben ar for langa, han far sitta med bennen ut i gangeni tio timmar.....


Men sen gar man ut ur bussen far en hejda stampel och sa gar man over gransen far en hej stampel och sa gick vi in pa ett hotell, dumpa ryggan och gick ut och kakade med vara nya vanner. Morgonen sa bar det av igen pa en ca tio timmar till lang bussresa *om inte langre*
Som tur var for patrik sa fick han sitta med benen ut i gangen igen MEN at andra hallet sa det jamnade ut sig lite.
Nar vi kom fram sa hade vi bestamt med varan nya zeelandandska kompis om vart vi skulle bo sa vi hittade varandra och det blev ett kart aterseende! Hopp och studs och puss och kram!


Vi begav oss av till hans favorit matstalle dar vi nu har atit manga ganger och mycket roliga saker. *Bla buffalo hjarna, buffalo tarmar, buffalo mage, buffalo benmarg! Som sagt allt inne i en buffalo och formodligen lite till.. :)*


Vi var i Kathmandu i nagra dagar for att invanta varan andra nya zeelandare! Sedan begav vi oss av mot Pokara for att vandra lite. Och vilken vandring det blev! Det tog nastan knacken pa en Jagare!


Vi tog det ganska lugnt de forsta tva dagarna da vi gick 4h vardera MEN! Sedan sa kom monsterdagen da vi gick i 11h. Det blev doc bara 3-4 mil MEN maaaanga trappor upp och ner upp och ner!! oj oj oj va trappor.

OBS! Kansligare lasare varnas!!!

Med rage pa allt sa blev jag sjuk nar det var tva timmar kvar. Spydde en kaskad spya 3 st rackabajsar. *Det var typ bara vatten da vi at senaste pa morgonen.* Sa den natten *utan att ga in pa detaljer* blev det bajs pa mina brallor da jag forst bajsat i toan *det var en sta toa och jag hade ju sa ont i mina ben sa jag var tvungen att sta och skita.... och det gick inge bra, det var sa mycket gaser som brakade loss typ hela vaggen och golvet blev lidande. Nar jag var klar med skitandet blev jag illamaende ocksa sa att da var det bara att vanda sig om och kaskad spy igen! dar kom det bajs pa brallorna. som sagt inte allt for manga detaljer.....*

Forts pa en icke vidirg historia.

Men det som hamnar lite i skymundan var att  vi gick sa langt for att komma till den har varmvatten kallan som inte inte hort nagonting om varken bra eller daligt, sa det var en ren chansning. Det var doc jakligt skont att bada i varmvatten! Gashud over hakan!

*Det blev ett dopp pa morgonen ocksa!*

Men eftersom att jag inte var helt hundra dagen efter de insidenterna som hant under kvall och natt sa tog vi en kort prommis pa tva, tre timmar. Sedan sa gick det bra att bade ata och halla kvar det. * hade iofs tagit diarre stoppare sa de funkade formodligen*

Sissta dagen pa vandringen sa madde jag bra efter jag fatt i mig en massa mat och bra energi! Vi akte tillbaka till Pokara och firade med lite ol! :)

Den natten gick inte lika bra.... har aaaaaldirg nagonsin fisit sa mycket... * hade det varit 100% torrt fis sa hade det varit lugnt men det var det ju inte sa jag fick ju sta over toan och fisa! Jag kunde fisa i 10 sec, stalla mig upp, satta mig ner och fisa i 10 sec till.... och det fortsatte sa i 30 min!! * jag tankte pa nar pumba i lejonkungen forklarar vad stjarnor ar. "Jag tror att det ar bollar med gas miljoner mil harifran...." Kande mig som en sadan boll!*

*snabbspola lite*

Vi ar tillbaka i kathmandu, gjort lite shopping och ska snart aka till flygplatsen for att bege oss mot Indien. *i tva dagar sedan bar det av till Bangkok Thailand!!*

Det blev ett langt inlagg lite detaljer och lite annat smatt och gott. Men hoppas att jag hor av mig igen och da blir det forhoppningsvis pa varmare breddgrader!

puss och kram Fisen! :)



Kommentarer
Postat av: mona

Hej Eric

Kul att vi äntligen fått lite uppdatering.



Det är så roligt med dig, man får alltid så detaljerad beskrivning på allt . Jag tror inte du missade något. Tur att du mår bättre nu. Det kanske var nyttigt med lite magrens efter all konstig mat. För det var väl maten, klarade Patrik sig?

Hör snart av er igen vi kollar varje dag

Puss o Kram Julgran

2011-12-15 @ 20:34:45
Postat av: Sven

Hej!

Jag har alltid varit tveksam till påståendet att våra kor påverkar växthuseffekten med sina rapar och fisar. Men nu har du övertygat mig, det är alltså dig dom menar. Det har alldrig talats om Kokalle, bara ko. Men det är bra att du sprider dina gaser över hela jordklotet, då slipper vi ett jätte stort hål i ozonskicktet över Sverige.

God jul, skitkul.

2011-12-16 @ 10:02:48
Postat av: Lena F

Tur att inte jag är med med mina toaissues ;) Vad säger man: Vardagsedge: provprutt i kalsongen efter långvarig diarré. Livlig on the edge där Eric! Kram från Rotebro

2011-12-17 @ 08:07:04
Postat av: Mona

Hej Eric igen

Nu har jag en hälsning från grannLars. Han tyckte synd om dig o han undrade om du hade rödstjärt då ska han skicka till dig en tub Helosan. ( kan du inte ta bort molnen det går inte att läsa kommentarerna)

Puss o kram Helosan

2011-12-17 @ 09:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0