Västervik

Vi tankade i Kalmar! Det var bara att fortsätta mot Västervik, inga konstigheter det rullade på. Vi stannade till för att kurera upp med lite grillat och ett bad tänkte vi, det fanns en badplats på kartan så vi stannade vid parkeringen och började knalla. Det var inte bara en badplats, det var en camping också. Jag satte igång grillen och Frippe gick mot campingens duch *Han var lite töntig för att det blåste och var lite kallt, jag ska inte skjuta undan stolan med att jag kanske gick till campingen också =)*, det blev en flintastek med ingenting till BARA KÖTT!!! Jag måste bara säga:
- Undra  hur mycket det kostar att åka till Island?
- ISLAND!! Det ligger ju andra sidan jorden!
Hyffsat svårt att hålla sig för skratt men han kom på sig själv rätt så snabbt =)

Med nya krafter så bar det av mot Västervik, strax innan Västervik så stannade vi och köpte godis. *FRUKTANSVÄRT DUM IDÉ!!!*

Vi köpte varsin påse och ja med 600 sorter s så blir det lätt att man tar för mycket! Så det slutade med att vi hade godis för ett helt kompani!

I Västervik så parkerade vi mitt i stan för att sedan ta en promenad och när vi var klara med den så fiskade vi, drack öl och på kvällen så gick vi ut på en pub för första gången. Harrys för hela slanten!

Jag tror till och med att vi fick en släng av runda fötter. Trots att vi var lite runda om fötterna kvällen innan så vet jag inte varför men jag vaknade runt 6 och så var jag vaken till 6.30 sedan så tänkte jag att nu jäklar så blir det en promenad. Så blev det på med palltorna och skor sedan så bar det av runt staden, det är riktigt kul att säga ”God morgon” till folk som man går förbi. De blir liksom lite chokade och svaret brukar oftast vara god morgon tillbaka eftersom att de brukar säga samma sak som en annan MEN inte västervikare, inte de inte.
De sa både ”Hej” och några andra fraser men de blev både chokade och sedan så kommer det där lilla glada leendet som de flesta får efter att man sagt god morgon.

Nae lika bra att göra ett till avbrott så att ni får andas lite!
Ps. bara så ni vet så ligger jag lite efter men det gör ju inte så mycket! =) Ds.


Puss och kram Ingen fisk den dan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0