Sverige och Norge Runt!

Det får bli ett långt inlägg då jag inte har kommit i kontakt med internet på ett tag men men det får jag ta igen med en massa text och bilder. Bara att läsa en liten bit varje dag =)


Med lite om och men så har jag och Philip äntligen kommit iväg!
Vi började med att åka ner till Kalmar, väl framme så gick vi in på Kalmar slott men det öppnade inte för ens nästa dag.
Så vi bestämde oss för att sova på ett ställe där man inte fick sova men det stod redan några husbilar där så då tänkte vi att då spelar det nog ingen roll att vi ställer oss här också. Vi gjorde middag, pasta och pesto! När middagen är i magen så börjar vi knalla mot tågstationen, Nordén hade nämligen hört av sig och han var på väg till Öland! Han skulle göra ett stop här i Kalmar så vi skulle vara säga hej. =)


Kalmar slott



Somnade till utsikten av Kalmar slott



Efter det trevliga mötet så gick vi tillbaka och prata lite medans vi njöt av det upplysta slottet, vi gick och la oss i bilen.  Runt 23.00 så kom farbror blå och checkade in oss, vår första tanke var.  Låtsas sov!
En av dem kliver ur bilen, vi fortsätter att ”sova”, Sedan stängs dörren och sedan så åker de iväg.
Gott! Vi vaknar upp och kollar in Kalmar slott på insidan!

Ett riktigt fint slott, större än Örebro slott och har en fin ringmur, men det är såklart inte riktigt lika fint som Örebros slott men det är ju svårslaget! De hade en bra guidetur med riktigt duktiga och pålästa guider.

Dags att lämna Kalmar och ta sikte på Öland! Vi åkte norr mot Borgholm, Nordén och hans kompisar bodde nämligen på en camping strax ovanför.  Det blev en glass, bärs och lite mat sedan så fortsatte vi mot campingen. Vi ringde och pratade med Nordén och de var inte alls vid campingen utan de var i Böda, så vi åkte fortsatte vår resa.
Vi passerade en del småställen, det blev både sol, bad och kroppkakor. *Philip är en riktig badkruka när det är lite kallt* =)


Glassigt!



Wii


Framme i Böda så grillade vi och tog några öl, sedan täljde vi lite på våra projekt. *Philip täljer en dalahäst och jag täljer en slev.* Nordén kom på ett snabbt besök och prata lite, när det blev mörkt så gick vi och la oss. *Den här natten gick det bra, ingen vakt kom till oss =)*

Nästa morgon besökte vi ”långe Eric” *Alla vet ju att Eric är lång….. =)
Tog en promis där och begav oss tillbaka mot Böda för att spela lite volleyboll med Nordén och hans kompisar. Vi spenderade många timmar med dem. *Det blev en liten bränna den här dagen då det var kalas väder!*
Det blev en tidig kväll då vi var lite små trötta så vi kollade på film och sedan så somnade vi.

Vaknade upp utvilade och pigga, så vi gav oss av mot ”Långe Jan”, det var verkligen en kontrast mot ”Långe Erik” då det var mycket mer turistigt här nere förmodligen för att det var ett rikt fågelliv.

Det var blev dåligt väder på Öland så vi bestämde oss för att börja vår resa norrut!

Nu är det så att jag har mycket att skriva men jag tänkte att jag delar upp det i fler inlägg, jag har inte haft internet på datorn så det är därför mina inlägg inte har kommit upp!

Puss och kram Kroppkaka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0