Kaffe och Våfflor!

Vi lämnar Gävle med riktigt trevliga minnen.

Vi har gjort en ändring i resan, vi åker mot Dalarna och Skattungbyn. Jag jobbade nämligen i Skattungbyn när jag var yngre, fem somrar närmare bestämt.
Så vi bestämde oss för att besöka Lena och Bernt Svälas, det första vi ser av skattungbyn är Älvhöjden!

Älvhöjden!


Bernt ska moppa golvet!


Lena i sin lila jobb outfit!



Som vanligt så svänger man in och pussas lite med Bernt och så får man sig riktigt kok kaffe och matiga våfflor, men vi fick både det ena och det andra där så när vi ätit och fikat klart så hade vi druckit 5-6 koppar kaffe…. Hur hälsosamt är det på en skala? Ja jo… Philip får hjärtklappning och jag var nära jag också. Men men jag är ju van i att hjärtat skiter i vart tredje slag så det var ingen match för mig…

Men efter hjärtklappningarna så blev det rundtur i Skattungbyn, Lena visade vart vi skulle bo *Vi fick ett eget hus så vi kunde hångla i fred.*
Sedan så visade jag runt, bland annat så åkte vi till Johan och Veronika för att hälsa på, sedan kollade vi hur det gick med stugan som de håller på att bygga. Det gick sakta men säkert framåt.

När Bernt hade stängt älvhöjden så åkte vi och fiskade lite vid slussen.
Philip var den ende som hade tur nog att få sig en firre, han fick en abborre som passade i en makrillsburk.
Men vi tyckte att det var dags att bege sig tillbaka så Bernt klämde in lilla sig och så körde vi iväg.

Det blev te och macka och en lång pratstund om både vart pär blev gjord och vad som hände i framtiden. Dags att krypa till kojs.

På mörra så åkte vi till slussen igen för att fiska lite, jojjomen den här gången så var det min tur. Jag fick två stycken abborrar som kunde lagt sig bredvid Philips i makrillsburken.

Fånga lite firrar!

Vi åkte och firade med kaffe och våfflor för att sedan ta farväl av våra vänner i Dalarna. Men vi har i alla fall kommit fram till vem Bernt är lik…. Tänk er Pettson utan hatt. *Ja Pettson och findus den där tecknade böckerna, skulle det bli en riktig film på dem så skulle jag rekommendera Bernt till huvudrollen! =)

Puss och kram på Bernt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0